Trading Houses Seek Lifeline in Chinese Orders and Greek Shipowner Brokerage 商社船舶部、中国発注やギリシャ船主仲介に活路

Several Japanese trading houses’ shipping divisions are now seeking a lifeline by placing newbuilding orders with Chinese shipyards and acting as brokers for Greek shipowners.

Key Points of the Article

→ On 22 September 2025, China’s SUMEC announced that its shipbuilding subsidiary, New Dayang Shipbuilding, had secured an order from Itochu Corporation for two 64,500-dwt ultramax bulk carriers.

→ On 26 September 2025, Imabari Shipbuilding and Japan Marine United Corporation (Japan Shipyard) also announced that, through the brokerage of Marubeni, they had received an order from a Greek shipowner for two aframax tankers.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

Photo courtesy =SUMEC

商社船舶部、中国発注やギリシャ船主仲介に活路

 日本の商社船舶部の中で、複数の会社が中国造船所への新造船の発注やギリシャ船主の仲介に活路を見出そうとしている。

この記事のポイント

→中国のSUMECは2025年9月22日、傘下の造船会社ニューデヤン(New Dayang Shipbuilding)が伊藤忠商事から6万4,500重量トン型ウルトラマックスバルカー2隻を受注したと発表した。

→今治造船と日本シップヤードも2025年9月26日、丸紅の仲介でギリシャ船主からアフラマックス型タンカー2隻を受注したと発表した。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

あわせて読みたい
〆Kasuga Kaiun orders two 63 bulkers from China’s NEW DAYANG Shipbuilding、春日海運、中国のニュー... Kasuga Kaiun orders two Crown 63 bulk carriers from China’s NEW DAYANG Shipbuilding; Chinese yard’s orderbook expands to five vessels Imabari-based shipowner...

コメント

コメントする

目次