U.S. Authorities Identify Cause of Containership “Dali” Incident 米当局、コンテナ船「ダリ」事故の原因を特定

NTSB Says a “Single Loose Wire” Rendered the Giant Vessel Uncontrollable
NTSB、“1本の緩んだ配線”が巨大船を制御不能に
The U.S. National Transportation Safety Board (NTSB) announced on the 18th that a “single loose wire” in the electrical system of the Singapore-flagged containership “Dali” (measuring 984 feet, or approximately 300 metres in length) triggered a blackout, causing the vessel to contact the Francis Scott Key Bridge in Baltimore. The bridge collapsed as a result, killing six maintenance workers.
Key Points of This Article
→ The reconstruction cost is expected to reach between USD 4.3 billion and USD 5.2 billion, with reopening anticipated by the end of 2030. The port route used by 34,000 vehicles per day has been severed, and vehicles carrying hazardous materials have been forced into lengthy detours as they cannot pass through the underwater tunnel.
→ Multiple layers of compensation schemes are projected to proceed in parallel, including limitation of liability actions by the shipowner and operator, damage claims by state and federal authorities, compensation claims by port operators and logistics companies, and civil damages for the families of the deceased workers.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”
The main text includes the full English and Japanese versions of the NTSB report. Please be sure to read the full article.

米当局、コンテナ船「ダリ」事故の原因を特定 NTSB、“1本の緩んだ配線”が巨大船を制御不能に
米国国家運輸安全委員会(NTSB)は18日、シンガポール籍コンテナ船「ダリ」(全長984フィート=約300メートル)の電気系統で発生した“1本の緩んだ配線”がブラックアウトを誘発し、同船がボルチモアのフランシス・スコット・キー橋に接触、橋梁が崩落し、補修作業員6名が死亡したとする調査結果を発表した。
この記事のポイント
→再建費用は43億〜52億ドルに達し、開通は2030年末と見込まれる。1日3万4,000台が利用した港湾ルートは寸断され、危険物車両は海底トンネルを通れず長大な迂回を強いられている。
→今後は船主・運航会社の責任制限訴訟、州・連邦政府の損害請求、港湾事業者や物流企業の補償請求、死亡作業員家族の民事賠償など、多層的な賠償スキームが並行して進む見通しだ。
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※本文ではNTSB報告書の英語版、日本語版の全文をお読みいただけます。是非、本文をお読みください。

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