US Lawmakers Propose ‘Merchant Marine Allies Partnership Act 米議員、ジョーンズ法例外の「商船同盟国パートナーシップ法」提出

US Lawmakers Propose ‘Merchant Marine Allies Partnership Act’ Allowing Conditional Shipbuilding in Japanese Yards – Potential Impact on US-Japan Tariff Talks
米議員、ジョーンズ法例外の「商船同盟国パートナーシップ法」提出 日本造船所で条件付き建造可能 日米関税交渉にも影響
US Representatives Ed Case (Democrat, Hawaii’s 1st Congressional District) and James Moylan (Republican, Guam) have introduced the Merchant Marine Allies Partnership Act in the House of Representatives. The bill would create exceptions to the Merchant Marine Act of 1920, better known as the Jones Act, enabling certain shipbuilding and major repairs to be shifted to allied nations such as Japan and South Korea. (Full story continues in the main text.)
Key Points
→ The legislation includes provisions for a 50% foreign repair tax exemption when major vessel modifications are carried out at allied shipyards, and for the conditional approval of coastwise trade for ships built in allied nations — a development that could provide a boost to order opportunities for Japanese shipyards.
→ Shipbuilding and maritime affairs are currently among the focal points in US-Japan tariff negotiations, and this bill could also play a role in that bargaining process.

米議員、ジョーンズ法例外の「商船同盟国パートナーシップ法」提出 日本造船所で条件付き建造可能 日米関税交渉にも影響
米国下院のエド・ケース議員(民主党、ハワイ州第1選挙区)とジェームズ・モイラン議員(共和党、グアム)は、1920年制定の「ジョーンズ法」に例外条項を設け、日本や韓国といった同盟国に移すことを可能にする「商船同盟国パートナーシップ法」を下院に提出した。(続きは本文をお読みください)
この記事のポイント
→法案は、主要な船舶改造を同盟国造船所で行った場合の50%外国修繕税免除や、同盟国建造船の条件付き沿岸輸送許可を盛り込み、日本の造船所にとっては受注機会拡大の追い風となる。
→現在、日米間では造船・海運分野が関税交渉の焦点の一つとなっており、今回の法案はその駆け引きにも関わる可能性もある。
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