VLCC Asset Values Rise as Impairment Risks Surface for LNG Carriers  VLCCは資産価値が上昇、LNG船は減損リスク顕在化

A sharp contrast is emerging between the buoyant market for very large crude carriers and the deteriorating earnings of ageing LNG vessels.

超大型原油タンカーの好況と老朽LNG船の収益悪化が対照軸に

Spot charter rates for VLCCs (very large crude carriers) have surged to nearly $100,000 per day, pushing up asset values. According to VesselsValue, tightening supply caused by ageing tonnage and restrained newbuilding activity will remain the main factor supporting prices into 2025.

Key points from the article:

→ In the LNG carrier market, spot rates for steam turbine vessels have slumped to around $17,000 per day, falling to levels that no longer cover operating costs.

→ Listed offshore companies such as GasLog Partners and Seapeak are beginning to face impairment losses and vessel disposals, highlighting a stark divergence in asset values.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

Date credit by VesselsValue

VLCCは資産価値が上昇、LNG船は減損リスク顕在化

超大型原油タンカーの好況と老朽LNG船の収益悪化が対照軸に

 VLCC(超大型原油タンカー)のスポット用船料が10万ドルに迫る水準まで高騰し、資産価値の押し上げ要因となっている。VesselsValueによると、老朽化と新造抑制による供給逼迫が2025年も価格下支えの主因になると指摘している。

この記事のポイント

→一方、LNG船市場ではスチームタービン船のスポットレートは1日1万7,000ドル前後に低迷し、採算割れ水準に陥っている。

→GasLog PartnersやSeapeakなど海外上場企業ではLNG船の減損損失や売船が現実化しており、資産価値の明暗が鮮明となっている。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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