VLCC Market Rises to $42,300 Per Day VLCC市況、日建て4万2,300ドルへ上昇

Brazilian Output Extends Distances as Global Tensions Disturb Supply and Demand
ブラジル増産で遠距離化、国際情勢も需給を揺さぶる
The spot charter rate for Very Large Crude Carriers (VLCCs) is on the rise. In early September, the daily equivalent reached $42,300 per day.
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Key Points of This Article
→ The VLCC fleet currently numbers around 900 vessels, with the orderbook limited to roughly 100 newbuildings. In addition, rising output from Brazil’s deepwater oilfields is pushing up transport demand to Asia.
→ Geopolitical risks surrounding the Strait of Hormuz and the manoeuvres of the so-called “dark fleet” engaged in sanctions evasion are also disrupting the market. Overseas brokers explain that “shipowners are negotiating bullish freight and charter rates with cargo owners and charterers.”
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VLCC市況、日建て4万2,300ドルへ上昇
ブラジル増産で遠距離化、国際情勢も需給を揺さぶる
超大型原油タンカー(VLCC)のスポット用船料が上昇している。9月上旬には日建て換算の用船料は1日当たり4万2,300ドルに到達した。
You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
この記事のポイント
→VLCCは現存船約900隻規模に対し新造発注残が100隻前後と限定的であること、さらにブラジルの深海油田開発に伴う増産がアジア向け輸送需要を押し上げていることが背景にある。
→ホルムズ海峡をめぐる地政学リスクや制裁回避の「ダーク・フリート」の動向も市場をかく乱しており、海外ブローカーは「船主側は強気の運賃、用船料交渉をカーゴ・オーナー(荷主)、チャータラー(用船者)と行っている」と説明する。
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