Why Did Diana Choose NBG Over Japan’s Regional Banks?  日本の地銀VSギリシャ国立銀行、ダイアナがNBGを選択した理由とは?

US$55 Million Term Loan Secured Against Five Vessels

5隻を担保に総額5,500万ドルのタームローンを締結

Greek major shipowner Diana Shipping Inc. has secured a term loan facility of US$55 million from the National Bank of Greece (NBG), using five of its owned vessels as collateral.

Key Takeaways of This Article

→ While low-interest US dollar financing provided by Japanese regional banks has been gaining presence in the international ship finance market, why did Diana opt for a domestic bank rather than the Japanese lenders?

→ Based on the fact that Diana has entered into a ship finance agreement with NBG, this article examines the decision from four perspectives: (1) the background behind selecting NBG, (2) Diana’s fleet and investment strategy, (3) the recent rise and challenges of Japanese regional banks, and (4) the current status of Greek banks led by NBG.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

Credit by Diana shipping, NBG, iStock,

日本の地銀VSギリシャ国立銀行、ダイアナがNBGを選択した理由とは?

5隻を担保に総額5,500万ドルのタームローンを締結

ギリシャの大手船主ダイアナ・シッピング(Diana Shipping Inc.)が、5隻の保有船を担保に総額5,500万ドルのタームローンをギリシャ国立銀行(National Bank of Greece=NBG)から調達した。

この記事のポイント

→日本の地方銀行による低金利の米ドル建て融資が国際船舶ファイナンス市場で存在感を増すなか、なぜダイアナは日本勢ではなく母国の銀行を選んだのか。

→今回、ダイアナがNBGと船舶融資契約を結んだ事実を前提に、(1)NBG選択の背景(2)ダイアナの船隊と投資戦略(3)近年の日本地銀の躍進と課題(4)NBGを中心とするギリシャ系銀行の現状――という四つの視点から読み解いた。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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