First US-built LNG carrier in 50 years awarded to Hanwha 米で50年ぶりLNG船建造、ハンファが受注

First US-built LNG carrier in 50 years awarded to Hanwha, aligning with USTR’s LNG export policy

米で50年ぶりLNG船建造、ハンファが受注 USTRのLNG輸出政策に対応へ

On 22 July, South Korea’s Hanwha Ocean reported to the Korea Exchange that it had signed a contract, worth approximately KRW 348 billion (USD 250 million), for the construction of one LNG carrier. The order was placed by Hanwha Shipping LLC, an affiliate of the Hanwha Group, through its US-based subsidiary, Hanwha Philly Shipyard. Construction work will primarily be carried out — continued in main text.

Key Points

→ While the main construction will be undertaken at the Geoje yard in South Korea, Hanwha Philly Shipyard is expected to be responsible for obtaining US Coast Guard certification and for addressing specific regulatory requirements.

→ The United States Trade Representative (USTR) has proposed a new framework requiring US-built and US-flagged LNG carriers for the export of US-produced LNG from 2028 onwards.

→ Japanese shipyards have effectively withdrawn from LNG carrier construction since 2019.

Photo by Hanwha Ocean , iStock

LNG (Liquefied natural gas) tanker anchored in Gas terminal gas tanks for storage. Oil Crude Gas Tanker Ship. LPG at Tanker Bay Petroleum Chemical or Methane freighter export import transportation

米で50年ぶりLNG船建造、ハンファが受注 USTRのLNG輸出政策に対応へ

 韓国のハンファオーシャンは7月22日、韓国証券取引所に対し、米国関連会社のハンファ・フィリー造船所を通じて、グループ傘下のハンファ・シッピングLLCからLNG船1隻の建造契約(約3,480億ウォン=2億5,000万ドル)を締結したと報告した。建造作業は主に、 (続きは本文でお読みください)

この記事のポイント

→建造主体は韓国・巨済の造船所で行われるが、米国沿岸警備隊の認証取得や制度対応の一部はフィリー造船所が担う見通しだ。

→米通商代表部(USTR)は2028年以降、米国産LNG輸出に対して、米国建造・米国籍のLNG船を使用する制度案を示している。

→日本造船所は2019年以降、LNG船建造から事実上、撤退している。

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