Indian Government’s Shipbuilding Investment Draws Attention Japanese Shipowners インド政府の造船投資、日本船主が注目

Could It Become the “Second China”, and What Are the Prospects for Collaboration with Japanese Shipyards?

「第二の中国」なるか、日本造船との連携は?

The Indian government has recently announced a package worth approximately 697.2 billion rupees (around 1.25 trillion yen) aimed at supporting domestic shipbuilding and strengthening the maritime sector. Within Japan’s shipping industry, major shipping companies and several Japanese shipowners have already shown growing interest in the construction capacity and quality of Indian shipyards.

Key Takeaways from This Article

→ Some shipping industry sources have stated, “We would like to place early orders for tankers and other vessels to experimentally assess the construction capability and quality of Indian shipyards” (executive at a Japanese shipping company).

→ Some Japanese shipowners also told Maritime Bridge Japan, “There is a possibility that negotiations for newbuildings may emerge in future, based on Indian operator projects and assuming time charters by Japanese shipping operators” (shipowner based in western Japan).

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

インド政府の造船投資、日本船主が注目 「第二の中国」なるか、日本造船との連携は?

インド政府はこのほど、インド国内の造船支援、海事分野への強化を目的に総額約6,972億ルピー(約1.25兆円)のパッケージを発表した。日本の海運業界では、既に海運大手や複数の日本船主がインド造船所の建造能力、クオリティーについて関心を深めている。

この記事のポイント

→一部の海運関係者は「早い段階でタンカーなどの発注を通じ、試験的にインド造船所の建造能力、品質を確認したい」(日本の海運会社幹部)としている。

→一部の日本船主もMaritime Bridge Japanの取材に対し「インドのオペレーター案件、日本の海運オペレーターの定期用船を前提に、今後、新造船の商談が出てくる可能性もある」(西日本に拠点を置く船主)との見方をしている。

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