South Korea Dominates LNG Carrier Orders All 16 Vessels Booked in 2025 LNG船受注で韓国が独走 2025年発注の全16隻受注

China Scores Zero as Japan’s Absence Becomes More Apparent
中国はゼロ、日本の不在も鮮明に
Of the 16 liquefied natural gas (LNG) carriers ordered worldwide in 2025, South Korean shipbuilders have secured 14, it has emerged. According to the Korea Offshore & Shipbuilding Association, Samsung Heavy Industries won contracts for seven vessels, HD Hyundai Samho for five, and Hanwha Ocean for two.
The remaining two will also be built by the Philippine yard acquired last year by Hanwha, meaning South Korean companies are effectively involved in all orders.
Key Points of This Article
→ In South Korea, a shortage of skilled workers—stemming from restructuring during the industry downturn—has become a serious issue, and the gap with construction capacity is now a key challenge.
→ Japan, the world’s second-largest LNG importer, has not built a new LNG carrier domestically since 2019, making its absence from the market increasingly striking. The struggle for leadership in high value-added vessels is becoming ever clearer.
“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)
Photo, Graph credit by the Korea Offshore & Shipbuilding Association, VesselsValue

LNG船受注で韓国が独走 2025年発注の全16隻受注 中国はゼロ、日本の不在も鮮明に
2025年に世界で発注された液化天然ガス(LNG)船16隻のうち、14隻を韓国の造船会社が受注したことが明らかになった。韓国造船海洋プラント協会によると、三星重工業が7隻、HD現代三湖が5隻、ハンファオーシャンが2隻を受注。
残る2隻もハンファが昨年買収したフィリ造船所が建造する計画で、実質的に韓国勢が全件に関与した格好だ。
この記事のポイント
→韓国でも、不況期のリストラの反動による熟練ワーカー不足が深刻化しており、建造能力とのギャップが課題となっている。
→世界2位のLNG輸入国である日本は2019年以降、国内造船所でLNG船の新造実績が途絶えており、市場不在が顕著だ。高付加価値船をめぐる主導権争いの構図が鮮明になっている。
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