NYK and Kambara Kisen Present a New Collaboration Model 日本郵船と神原汽船が示す新たな協業モデル 

Partnership on the World’s First Methanol Dual-Fuel Bulk Carrier

世界初のメタノール二元燃料BCで連携

The NYK Group and Kambara Kisen are steadily building a track record in the operation of the world’s first methanol dual-fuel bulk carrier, the “Green Future” (65,700 deadweight tonnes), which was completed at Tsuneishi Shipbuilding in May 2025.

Key Points of the Article

→ Kambara Kisen owns and manages the “Green Future,” the world’s first methanol dual-fuel bulk carrier built by Tsuneishi Shipbuilding, demonstrating a high standard of management capability as a Japanese shipowner.

→ On 28 September, low-carbon methanol fuel was supplied via ship-to-ship bunkering at the port of Ulsan in South Korea. Both NYK Bulk & Projects and Kambara Kisen, in their respective roles as a Japanese operator and a Japanese shipowner, are steadily accumulating operational experience with methanol dual-fuel bulk carriers.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.” (The remainder of the article is available in English and Japanese.)

日本郵船と神原汽船が示す新たな協業モデル 世界初のメタノール二元燃料BCで連携 

日本郵船グループと神原汽船(Kambara Kisen)が世界初となるメタノール二元燃料バルクキャリア「Green Future」(65,700重量トン、常石造船で2025年5月に竣工)の運航実績を着実に積み重ねている。

この記事のポイント

→神原汽船は常石造船が建造した世界初のメタノール二元燃料バルカー「Green Future」を保有、船舶管理も行い、日本船主として管理能力の高さを示した。

→9月28日には韓国の蔚山(Ulsan)港で燃料である低炭素メタノールをShip to Ship方式で補給。NYKバルク・プロジェクト、神原汽船ともに邦船オペレーター、日本船主の立場からメタノール二元燃料バルクキャリアの運航実績を着実に積み上げている。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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