Japan Requests Continuation of “Sakhalin 2 LNG” Imports 日本、「サハリン2 LNG」輸入継続を要請

Extension Beyond December 19 Under Discussion

日本郵船の専用船2隻など、12月19日期限延長なるか

The Japanese government has asked the U.S. administration to allow the continuation of imports from the Sakhalin-2 oil and gas development project in Russia’s Far East, during policy talks held in Tokyo on October 27 with U.S. President Donald Trump.

Key Points of the Article

→ NYK (Nippon Yusen Kaisha) operates two LNG carriers, each with a tank capacity of 145,000 cubic meters, built by Mitsubishi Heavy Industries in 2008, for the Sakhalin-2 project. Other major shipping lines have also deployed ice-class LNG carriers for Japanese buyers under FOB (Free On Board) contracts.

→ The exemption allowing Japan to continue LNG imports from Sakhalin-2 despite sanctions on Russia is set to expire in the early hours of December 19. Whether this deadline can be extended will likely determine Japan’s ability to maintain LNG imports from the project.

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”

Photo courtesy by Sakhalin energy, Mitsubishi heavy industry

日本、「サハリン2 LNG」輸入継続を要請 日本郵船の専用船2隻など、12月19日期限延長なるか

 日本政府は10月27日に来日した米トランプ大統領との政策協議の中で、ロシア極東の石油・天然ガス開発事業「サハリン2」の輸入継続を米政府に要請した。

この記事のポイント

→サハリン2プロジェクトには2008年に三菱重工業で竣工したタンク容量14万5,000立方メートル型のLNG船2隻を日本郵船が配船。ほかの海運大手も日本の荷主のFOB(Free On Board)契約用にアイスクラス対応型のLNG船を配船している。

→ロシアへの禁輸措置の特例として認められているサハリン2の日本のLNG輸入の期限が12月19日未明となっており、この期限を超えられるかどうかが日本のサハリン2 LNG輸入継続の焦点となりそうだ。

“You can read the rest of the article in both English and Japanese.”(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください)

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