CMA CGM’s Ultra-Large Containership Transits the Red Sea CMA CGMの大型コンテナ船、紅海を通航

Japan’s Major Shipping Companies Maintain Diversions as Container Lines Adjust Capacity
日本の海運大手は迂回を継続 コンテナ船社は船腹調整へ
CMA CGM’s 17,859-TEU containership CMA CGM Benjamin Franklin (IMO: 9706891) has transited the Red Sea on her return voyage to Asia. It marks the first passage of an ultra-large containership (ULCV) through the Bab el-Mandeb Strait in almost two years.
Key Points of This Article
→ The risk analysis firm Ambrey Analytics assessed that the Houthis have suspended attacks on Israel-linked vessels and that the risk level in the strait “has returned to a tolerable level for certain companies.” Several European carriers are now considering a resumption of transits.
→ The three major Japanese shipping companies—NYK, MOL and K Line—stated during earnings briefings held in the first week of November that they will continue to avoid the Red Sea in FY2025. This indicates that vessels operated by Ocean Network Express (ONE), in which the three companies are shareholders, as well as PCTCs, will continue routing via the Cape of Good Hope.
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CMA CGMの大型コンテナ船、約2年ぶりに紅海を通航
日本の海運大手は迂回を継続 コンテナ船社は船腹調整へ
CMA CGMの17,859TEU型コンテナ船「CMA CGMベンジャミン・フランクリン」(IMO: 9706891)がアジアへの帰路で紅海を通航した。超大型コンテナ船(ULCV)がバブ・エル・マンデブ海峡を通過するのは約2年ぶりとなる。
この記事のポイント
→リスク分析会社Ambrey Analyticsは、フーシ派がイスラエル関連船舶への攻撃を一時停止し、同海峡のリスクが「一部企業にとって許容可能な水準に戻った」と評価。複数の欧州船社は航路再開を模索している。
→日本郵船、商船三井、川崎汽船の海運大手3社は2025年度も紅海迂回を継続する方針を11月第1週に実施された決算会見で表明。これは3社が出資するオーシャン・ネットワーク・エクスプレス(ONE)の運航船やPCTCが引き続き喜望峰迂回を続けることを意味する。
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