Five Years at the Helm: Hashimoto’s Record as a Shipping Industry Leader 橋本社長の「5年間の航跡」

MOL Leadership Transition
商船三井トップ交代
A press conference marking the change of leadership at MOL began at 3 p.m. on the 19th. From the expression of President Takeshi Hashimoto, 68, the reporter sensed both that he felt he had “done all he could” over five years and, at the same time, that he “would have liked a little more time”.
Since assuming the role of Representative Director, President and CEO in April 2021, the environment surrounding the shipping industry has undergone dramatic change in parallel with his tenure.
At the outset of the coronavirus pandemic, its impact added to uncertainty for the shipping sector. However, so-called “stay-at-home demand” in the United States led to a sharp increase in container cargo volumes. As the performance of Ocean Network Express (ONE) improved, the earnings of the three major shipping companies investing in the carrier reached record highs.
MOL was no exception. Holding a 31% stake in ONE, the company steadily booked equity-method investment gains as non-operating income.
(The remainder of the article can be read in the full text provided in both English and Japanese. The Japanese version follows the English article.)
商船三井トップ交代 橋本社長の「5年間の航跡」
19日午後3時から始まった商船三井の社長交代の会見。橋本剛(Takeshi Hashimoto)社長(68)の表情から、5年間で「やるだけやった」と同時に「もう少し時間が欲しかった」という印象を記者は受けた。
2021年4月に代表取締役社長執行役員に就任して以降、時を同じくして海運業界を取り巻く環境は劇的に変化した。
コロナウイルス禍の発生当初、その影響は海運にとって不透明さを増していたが、米国の「巣ごもり需要」によりコンテナ船輸送量が急増。
オーシャン・ネットワーク・エクスプレス(ONE)の業績向上とともに、同社に出資する海運大手3社の業績は過去最高水準に達した。
商船三井も例外ではない。ONEに31%出資する同社は、持分法投資利益を営業外収益で順調に取り込んだ。
(続きは英語と日本語で書かれた本文でお読みください。日本語の記事は英文記事に続いて掲載されています)

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